26 februari 2007

En tågresa (för hundar som oss)

När jag till slut kom iväg med (det försenade) tåget ner mot Malmö, insåg jag ganska snart att jag hamnat i avdelningen för pälsdjur. Antar att jag kvalade in med mina håriga ben.

Förutom att vagnen innehöll 25 hundar kunde jag även räkna in:

  • 1 dvärg
  • 1 hiphop-farsa som läste högt ur Kalle Anka för sin son. Med tillgjord röst(!)
  • 1 tant på 80+, i lila hår.
  • 1 ägare till en kinesisk nakenhund (som förövrigt hade en pyjamasliknande dress på sig. Hunden alltså.) som gång på gång upprepade kommandot ”sök efter knark” till sin hund.
  • 1 avdäckad man i 60-årsåldern, som somnat med en vinare i knät.

Lägg till allt det vanliga i en tågvagn: jobbiga mobilsamtal, skrikande ungar, musik, etc. En jävla freakshow. Om en nyrakad Britney stigit på tåget i Nässjö hade jag inte blivit förvånad.

Välsignade bistro med kaffe+bulle för 15 kronor!

(Otroligt nog hittade inte den kinesiska nakenhunden något knark i vagnen.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

HaHaHa! kLoCkReNt GuStAv!!! Du kanske bör unvika den tågvagn där allt händer? Men du gillar o leva farligt märker jag:)

Anonym sa...

alltid lika kul med såna tågresor!!

Anonym sa...

Jaaa, du kanske märker vilka sorter vi förvisar ner till de främmande landet......