26 oktober 2008

Idag fick Sverige 1 miljon nya folkhem och jag var där

Nu kan jag snart säga att jag är färdigflyttad. Lite besiktning kvar. Några tavlor och sladdar att spika fast, sen. Sen!

Kommer nog trivas bra här. I ett halvår. Sen kan det bli att packa ihop grejerna igen.

--

Hösten trodde jag hade varit här länge, men nej då, jag hade ju missuppfattat allt. Den kom idag. Hällregn i sisådär 13 timmar, mörkt vid fem och nu minns jag hur helvetet såg ut. Dessutom fylls alltid den här tiden med en massa kval (dock inte för mitt kära fotbollslag, även fast det var alldeles för nära). Man hade det allt bra för ett år sen. Riktigt riktigt bra.

--

På tal om helvete: IKEA idag. En söndag efter löning. Mitt självklara råd är: håll er borta! Det var snoriga och skrikiga småbarn en masse, nyblivna och alldeles för kära sambos i varje hörn kryddat med ett gäng ivriga studenter som precis flyttat in i korridor. Ja hela Sverige var där. Plus några till.

Och för att reta upp denna folkmassa ytterligare spelades det stundtals julmusik. JULMUSIK?!

--
Och på tala om kval så blev jag i veckan lite småsugen på att börja studera igen. Eller i alla fall skriva. Och då menar jag inte skriva sådant här tjafs, utan något med lite mening. Kanske till och med något som kan göra skillnad. Eller nej, vi sänker ribban lite: skriva något som någon bryr sig om. Men det får nog bli jobb och stor, dyr lya ett tag till. Flytta tar ju på krafterna.

För att inte tala om att skriva.

Så vi säger så för nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Julen är ju snudd på den bästa och mysigaste tiden på året, för att då inte tala om julmusiken! Det kan behövas lite julstämning i höstmörkret..."hej tomtegubbar slår i glasen..." Nu när du i princip är färdig med din flytt så är det ju på tiden o hitta pricken över i:et, en ljusstake eller möjligtvis en julstjärna. Kanske även en JULGRAN...det lär du ju få plats med i din paradvåning:) Jag kan bidra med en kula...en röd!