17 december 2008

Idag köpte jag ett godare samvete, gör du det med!

Det är underbart att bo i ett i-land. Här kan vi köpa det mesta, trots finanskris. Så med hjälp av ett sms-lån (varför sänker inte sms-lånebolagen räntan?!) har jag idag köpt mig ett godare samvete.

Jag vet inte hur det är uppe i Norrland, men här i Malmö har man inte kunnat undgå glasburen med de tre tjötiga programledarna som ska samla in pengar.

Till skillnad från alla galor med massa snyftreportage och artister som spelar playback verkar den här insamlingen vara vettigare. Önska en låt - ge pengar. Behöver ju inte vara svårare än så.

I vanlig ordning har jag haft svår beslutsångest och det har tagit mig sen i söndags att bestämma vilken låt jag ska önska.

Men nu är det gjort. Lyssna först. Sedan kan ni önska själva.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ca 03.00 torsdag morgon gjorde jag och miss lindgren likadant för att stilla vårt samvete!

efter detta gick vi till max och gjorde slut på alla "dåligmänniskakort" vi tjänat ihop!!!
//fab p

Anonym sa...

Jag har hört detta, haha. Måste kolla om man kan se er på TV.

Gött med Max som fyllemat. Bra med lite variation mot Jalla! Jalla!

Anonym sa...

Bra där Gustav! Du vet väl att mitt jobb, PMU, är med och driver Panzi sjukhuset i DR Kongo som Timbuktu var och besökte.