12 maj 2009

Aprilsolen borde säljas på burk året om

Aprilhimlen var vackrare än vanligt i år. Aprilsolen starkare. Men nu är det snart mitten av maj och tiden går snabbare än någonsin. Det är synd. Det är ju det här man längtar efter under de allra mörkaste månaderna.

Som tur är ska jag och Örebroarn återuppliva aprilhimlen (och aprilfyllan i solen) i juni. Han kommer hem då, Örebroarn. Fast inte till Örebro. Jag undrar var han ska? Kan knappast ha fler vänner som jag kallar Göteborgarn, så det får väl bli Malmö antar jag.

Jag ska också få ett nytt hem i juni. Fast jag flyttar inte så långt. Men flyttas ska det göras och jag ser inte framemot det. I alla fall inte delen där man bär kartonger och möbler.

Det är lite för tätt mellan flyttarna nu, så det är väl bäst att bli kvar på samma ställe ett tag. Men om jag fick bestämma så hade jag gärna flyttat igen om ett halvår. Längre bort då. Det är om ett halvår aprilhimlen är som mest avlägsen.

1 kommentar:

Anonym sa...

säger bara k-r-a-m-!!