28 juni 2008

Ett farväl till de flyktbenägna.

Han var 23 när han lämnade GBG och flyttade till Malmö. Givetvis tog han både staden och mig med storm direkt. Amiral 30 blev snabbt ett begrepp och the place to be.

Nu är allt borta. Idag lämnade Göteborgaren Malmö och mig i stor sorg och saknad. Men mange tack ska du ha. Det har varit tre goda år.
---
Och långt före idag flyttade min gode granne - världens trevligaste Djurgårdare - till huvudstaden.

Två personer som följt med sedan dag 1 (nåja, dag 3 kanske) i Malmö är nu alltså utflugna. Tungt, även om det inte är så att vi aldrig kommer att ses igen.

Men den gamla goda tiden - nu kommer den aldrig tillbaka.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men tänk på vilken avslutning han fick, fast det kanske bara gjorde det mer smärtsamt för honom att lämna.

och sluta böla, på way out west får du ju träffa honom och även ifk-gbk. och på minst en av dem är jag också med.

Dessutom sitter din och stridsmans själ ihop for ever...you will be reincarnated in the samma kropp. En hybrid mellan en göteborgare och en ödeshögare, kan bara sluta med succé.

Jag saknar också Linus, framförallt nu när jag jobbar ensam på Avis.

Här är lite och göra och det är sååååååååååååååå tråkigt.

såååååååååååååååååååå...

Hur långt kan man skriva här egentligen? Tänkte blogga också men kommer ta en halvtimme att komma in på misslyckandet....mkt segt internet

Kanske borde börja blogga från din kommentaravdelning, coolt, lite undergroundblogg.

"Jag vill inte vara känd och vill inte att folk ska läsa min blogg, därför bloggar jag i gustavs kommentarer"

Ger du mig tillåtelsen?

Anonym sa...

korrektion....ifk-mff

Anonym sa...

Haha. Det är klart du får blogga här. Det finns gott om utrymme i kommentarfälten.. Det sprudlar ju inte här annars, så att säga.

Sen undrar jag vad GBK är och hur du förväxlar det med MFF?

Anonym sa...

aaaaah jag vet inte, göteborgköping?. Vad gör du idag?

Anonym sa...

Jag är huslig som få! Har gjort min toalett kliniskt ren och skinande, samt...putsat fönstrena! Blev nog sådär bra dock, men va fan.

Nu har jag avnjutit min alldeles egna potatissallad tillsammans med lite sill. Inte så dumt.

Men det var väl blogga du skulle göra, det får ju inte bli någon jäkla chatt det här!

Anonym sa...

haha, jag vill få det till en chat, såg att du ringde, hade kunder. Ringer sen om jag har tid.

Vad du villa?

Anonym sa...

Allt är inte borta, minnena finns kvar! och som misslyckandet(jens), påpekar ses vi till Wayoutwest,
du också Jens! För den där matchen som debatteras tidigare kan jag inte se, är på någon form av träningsläger då.

Men 7/8, välkommen till Göteborg!