1 juni 2008

Jag vet inte (men räkorna var fina igår)

Jag vet inte.

Vad jag ska skriva om här.

Bland annat.
--

Misslyckandet däremot. Där är en blogg som kan koka ihop ett inlägg på en spik. Eller is.

Igår tog sig Helmer Gris från landet in till stan. Med sig hade han ovan nämnde bloggare.
Jag ville grilla. Tänkte mig korv, som mest hamburgare.

Det blev grillade räkor.

Av räkskalen har det idag kokats en fond i Åkarp. Vi lade alltså bara grunden till herrmiddagen 2.0 igår. Det var ingen officiell middag.

Temat för 2.0 versionen kommer att bli havet. Då den flyktande Göteborgaren ska bli inbjuden att gästspela tänkte vi att det kan vara passande. Han gillar ju sjön och har strypt en och annan sill i sina dar. Så ett hav-tema borde bli ett värdigt avsked.

Men innan dess sker tyvärr andra avsked. Mer om det i nästa inlägg, där jag vet ännu mindre. Vad jag ska skriva alltså.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Herrmiddag 2.0, strålande.

Vi kommer ta till oss "havets själ" eller "the soul of the sea" (som man saajer på engelska) sen vi kommer släppa alla spärrar, på med ögonbindel, och enbart, enbart.....skapa.

eller så köper vi vars en långeklaus och lite french hotdog dressing.

förresten, vi grillade räkor och sparade skalen för att göra en räkfond till nästa herrmiddag!
Fattar du hur jävla coolt det är?

Vi är så jäääävla coola!

Anonym sa...

Veckans innelista:

1. Räkfond.
2. Räkor.
3.Grilla.

Veckans utelista:

1. Lange klaus.
2. Köpt potatissallad
3. Äta innan 22.
4. Stockholm.