19 juli 2008

Nördar och nötter

Kan inte slå misslyckandet i berättelser från jobbet. Men har en godbit från veckan som ändå är värd att ta med här.

Först lite bakgrundsinfo: På jobbet tar vi bort hänglås som suttit kvar för länge på skåpen i omklädningsrummet. Innan låset klipps upp sätts en lapp upp att låset ska bort annars klipps det upp.

I veckan kom en kund fram och frågade om jag hade tid. Självklart hade jag det. Vi kan kalla kunden för Språkforskaren Jaques.

Språkforskaren Jaques: Jo jag tänkte på lappen där inne på skåpet.. Det är ju lite kul att det står att skåpet är ockuperat, hahaha.

Jag: ....ok? vadå då?

Språkforskaren Jaques: Jo alltså att ni använder ordet ockupera. Ockupera betyder ju att med fysiskt våld överta ett geografiskt territorium, hahahaha.

Jag: ..Jaa...okeeej...ja då kanske det blir lite konstigt. Jag har inte tänkt på det tidigare, det är inte jag som skrivit lappen.

Språkforskaren Jaques: Nej, det trodde jag inte heller.
--

Ibland undrar jag hur folk orkar.
--
Slår vad om att han tagit en bild på lappen som nu ligger på något nördforum på nätet. Eller så kommer han ha med den i sin kommande avhandling om arga lappar.
--
Annars då? Jorå, veckan har varit bra. En rullstolsbunden tjej som inte kunde prata utan en apparat gav mig en sjukt fin komplimang häromdan.

"Du vet hur folk i allmänhet är jävligt fula. Det är inte du. Det var bara det jag ville säga. Hej".

Väldigt rörande.
--
Kanske raggar jag på fel målgrupp.
--
I övrigt har jag börjat missbruka paranötter. Antingen med chokladöverdrag eller med yoghurt. Det är ingen billig last. Men jag räknade lite på det och kom fram till att narkotikum är dyrare. Även om det nog är en smula knark i nötterna. Läs bara i vilka länder den finns, så förstår ni att det är något mysko.
--

Det är när man börjar skriva om nötter man ska tänka över sitt bloggande. På återseende.

6 kommentarer:

Anonym sa...

argalappen.se! Det verkar gå galant,keep up det good work;)

Penny sa...

Ibland chokeras jag över hur rolig du egentligen är. Fortsätt på detta sätt. :)

Anonym sa...

Hm, lustigt, jag har också börjat tugga en satans massa naturgodis. Vi har en stor, gul och ful butik vid jobbet, 99 kr/kg!
Sen när skrives godispris ut i kilo?
Hur som helst 9,90 är under smärtgränsen, och så känns det så mycket nyttigare! =)

stridsman sa...

För övrigt tycker jag också att det är rätt roligt att mi ockuperar skåp! Hahaa!

Anonym sa...

9,90!!?! Jag får smuggla med mig några kilo sen när jag kommer upp. Här rasar priserna iväg till 12,90!! Helt overkligt. Förmodligen är det B-A Larsson som ligger bakom.

Eken sa...

själv knarkar jag de där wasabi-ärtorna, mest för att ingen annan gillar dem så jag får ha dem ifred