25 september 2008

Allt faller isär

Ja, var ska man börja?

Min cykel. Reflexerna är bort sen länge, något lyse finns inte och bakdäcket är knasigt. Igen. När jag cyklade från jobbet var så även ringklockan puts väck. Jag undrar hur dyrt kalaset kan bli om polisen stoppar mig. Vi får se.

Lägenhetsletandet. Det är en djungel därute. Och precis som sig bör finns det inga lägenheter i djungeln.

MFF. Det är lite som med cykeln. Problemen har pågått länge. Man har lappat och lagat lite provisoriskt utan någon egentlig plan. Nu finns det bara smulor kvar och antingen gör man en rejäl helrenovering, eller så börjar man om från noll och skaffar en ny.
--

Alltså - allt faller isär. Men annars är allt bra. Och på lördag ska det bli dans dans dans. Håkan kommer till Skåne och jag är där.

1 kommentar:

Anonym sa...

När vuxenlivet kryper på ända in i märgen e´det skönt med Håkan och dans hela natten......säger mossan som längtar efter sin käre påg.
K-O-O-M HEM (så ska du få min gamla cykel)!!!