20 juni 2007

Rapport från en ledig man

I Östergötland. Grönt, fint och slött. Mitt i en ledighet fylld av öl, scrubsmaraton, bokläsning och (snart) lite resande.

Klubben i måndags. Kände mig gammal. Offside. Dock är det lika kul som förr att dra t'et (som man säger här uppe) en måndag.

Läst ut Snabba Cash. Därmed skriver jag korta meningar. Snart ge mig in på Stieg Larssons böcker. Känner mig oerhört mainstream (för att inte tala om sen!) när det kommer till böcker. Pocketformatet förvärrar den imagen.

Imorgon: Halmstad. Det ska regna. Men ser framemot road trip, öl, brassestol och kanske, kanske Tylösand.

Örebroarn nobbade gemensam bränning av skivor, till morgondagens bilfärd. Nu ska det brännas på olika håll. Med tanke på att helgen kommer att vara en musikalisk katastrof, förutom i bilen ner och hem, är kvaliteten på de här skivorna av yttersta vikt.

På måndag börjar jobbet. Sju veckor utan socialt liv, men fyllda av ångest och längtan.

Inget jag ska tänka så mycket på nu. Här ska det brännas. Skivor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fint! Du har ca 1700 spännande sidor att ta dig igenom, önskar att jag också hade det! Länge Leve Stickan!