11 mars 2007

Mello & klassiker

Precis som alla andra såg jag melodifestivalen igår.

Oerhört förutsägbar tillställning.

Ungefär lika förutsägbart trodde jag klassikern (El Clásico, that is) skulle bli. Förväntade mig en tillknäppt match, hårda tag, två mål efter individuella prestationer och ett oavgjort resultat.

Oavgjort blev det, men förutsägbart? Skulle inte tro det.

Matchen bjöd på sex mål, ett hat-trick, två svängdörrsförsvar, lika många gråhåriga tränare, en utvisning och ett avgörande på stopptid.

Herrejävlar, vilken match.
--

Såg ni Barcas tifo innan matchen?

Alltid en lika mäktig syn.

--

Får vi bevittna något liknande i Malmö 2010, månne?

--

Hörde ni knappnålstystnaden efter varje Madridmål?

Minst lika mäktigt som tifot.

3 kommentarer:

Anonym sa...

näe det tro jag inte

Filip sa...

Tyckte de ändå var rätt hög kvalle på bidragen... gud hjälpe mig

Hurricane Ek sa...

Tyst nu, du är bara förvirrad unge man.