3 mars 2008

Borde inte CL-tittande vara en mänsklig rättighet?

Idag gjorde jag en skrämmande upptäckt när jag slog på min TV. TV6 fanns inte längre. Istället visades myrornas krig.

Det visar sig att MKB har plockat bort kanalen från, det redan så massiva, basutbudet av kanaler.

Så nu sitter jag inne på kanal 1,2 och 4. Och Svt24 såklart. Samt..BARNKANALEN.

Imorgon visar TV6 Milan-Arsenal. Jag var bara lite sugen på att se matchen, så det är lugnt. Verkligen. Inga problem alls.

Någon som vet en ledig lägenhet med en generös, privat, hyresvärd?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen nån som tycker som jag...
MKB suger!!!!!!!!

Igår hittade jag plötsligt inte TV6 och Kanal Lokal längre. Bara myrornas krig. Idag har jag gjort en kanalsökning på tv'n och inser att kanalerna é borttagna. Inga meddelanden har föregåtts denna nya ändring. En av många de åtta år jag bott i MKB...

MKB envisas med att kalla oss för "kunder". Dom har "kundvärdar" osv. På hemsidan har dom en "Kundentré". Man garvar på sig. Jag har jobbat med försäljning i 20-talet år, och om jag hade behandlat nån av mina kunder som dom alltid kör över oss, så hade jag förlorat den kunden. På kunder lyssnar man och försöker att tillgodose deras behov och önskningar. Nä "hyresgäst" låter bättre. Vi är "gäster" som dom kan slänga ut när helst dom vill.

Dagens MKB = kapitalhunger

Fortsätt blogga om snåljåparna!!!

Johan-Erik sa...

Hej Lasse!

Jag håller med dig om att MKB suger. Jag tycker som du - är TV6 gratis för MKB så ska den också vara gratis för hyresgästerna.

När MKB endast erbjuder TV6 i det digitala grundutbudet som kostar 190 kr i månaden att hyra, så kan man inte betrakta TV6 som gratis längre.

TV6 är en kanal som Viasat erbjuder utan kostnad i sitt Frikanalspaket. Det är också en kanal som man kan ta emot utan kodning och kostnad i det fria marksända TV-utbudet.

Därför är det självklart att TV6 också skall ingå i MKB:s basutbud.

Ingenting annat kan accepteras!

Jag har därför skrivit ett brev till Viasat om det här. För det första, ställer jag frågan om Viasat har gett MKB särskilt tillåtelse att plocka bort TV6 från basutbudet?

Det är en intressant fråga som först måste ställas och besvaras, anser jag.

Sedan vädjar jag i brevet att Viasat verkligen följer upp det här mycket noga och kräver av MKB att återföra TV6 till basutbudet där den hör hemma.

Mvh

Johan-Erik