30 maj 2007

direkt från verkligheten, dvs. uppsatsångesten

Everyday is a new chance, a new romance.

Så sjunger dem på sina nya skiva, The Tough Alliance. Det är helt klart en fin tanke.

Ikväll spelar Eldkvarn på Debaser. Ikväll sitter jag och skriver uppsats. Så mycket för nya chanser och romanser.

Istället är det skriva, skriva, skriva som gäller.

På fredag borde jag betraktas som halvt ledig. B-uppsatsen ska ju tydligen in då. Jag har inte hängt med överhuvudtaget den senaste tiden och jag har under en hel månads tid gått omkring och trott att den 1:e är om.....1 månad. Sick and tired of uppsats. Värre mög har jag sällan varit med om.

Och nån helt ledig tid ser jag inte skymtas för den 14:e eller liknande. Och då, då! Där och då kommer TTA:s fina motto in i bilden igen.

Everyday is a new chance, a new romance.

Ge mig blöta, sena, heta (som i temperaturmässigt varma) och musikaliskt fulländade heartbreakernätter. Ge mig Mojitos. Ge mig road trip. Ge mig fylla för kärlekens skull. Ge mig midsommar i Halmstad. Ge mig Alice.

Ge mig ledigt, för jävulen.

--

Just heartbreakernätterna ser jag verkligen framemot. Jag, örebroarn, Pål, en flaska och lite is.

--

Vad hände egentligen med Skövdes Simon Bank?

--

Och kommer verkligen flickorna från min hemstad våga sig ner till stora staden? Tiden tickar snart ut..
--

Jag ljög förut. På lördag ska jag till Danmark, dricka pilsner och se fotboll. Just då ser jag mig som fruktansvärt ledig. Men sen är det nya tag på den s.k. vilodagen.

Hur var det nu? Everyday is a new chance, a new romance.
--

Jag undrar om Plura spelat Fulla för kärlekens skull än.

Som jag längtar efter att bli just det.

5 kommentarer:

Kajsa sa...

Stackars liten! Slit inte ihjäl dig bara. Var längesedan nuuu...

Filip sa...

gått å nynnat den låten hela dagen... fan ek, i sommar tar vi chansen! ge oss mer krossad is!

Hurricane Ek sa...

Det är inte det minsta synd om mig. Men jag lovar att ta med mig iskrossen hem. Örebroarn fixar rom, har jag hört.

Anonym sa...

ja det va mic här..
läste om flickorna.. men vadå är det efter den 14:e man får komma nu?? jag fattar inte.. eller var det den begränsningen 8-14...?!
jaja löser sig la. jag är med på nya chanser.. sen här sommaren ska bli den bästa!

Hurricane Ek sa...

Varje sommar är den bästa, Mic. Du får jättegärna komma hit den 14:e, men jag kanske inte är här då. Vore ju lite tråkigt. Begränsning 8-14 ligger alltså fast.