24 maj 2007

Tunga förluster

Igår Liverpool, idag MFF. Nu räcker det med förluster för ett tag.

Jag skulle givetvis vilja att MFF gick långt i Svenska Cupen. Allt som laget ställer upp i ska övervinnas.

Men det är onekligen svårt att ha några större känslor kring en cup där:

Omgångarna sprids ut över ja jag vet inte hur många dagar

Ett skånederby inte TV-sänds. Inte ens på nån obskyr TV4-kanal.

Nä, tamefan inte ens radiosporten sänder.

--

Om allsvenskan nu är medioker, vad är då cupen?

---

Det går givetvis inte att skylla en förlust mot Landskrona på det här. Men ändå är jag lika förbannad på själva cupen som över förlusten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

apropå gnällbältet eller?

tycker mig känna en frän doft av dålig förlorare! =)

Anonym sa...

bara så du vet gustav.. anledningen till att jag icke kommenterar flitigt är att jag blir mållös av detta fotbollssnack.. vad at säga liksom?! bara så du vet gustav!
tack för mig.
mic