17 februari 2008

Istället för Wallander

Söndagkvällar. Vecka efter vecka blir jag sittandes och gör ingenting. Det är dem sista, mycket ångestfyllda, timmarna av helgen och som vanligt känns det som jag är värd att inte göra någonting. Skulle kunna läsa. Kanske skriva på hemtentan. Men nä.

Blogg är ändå en hyfsat kreativ aktivitet.
--
Wallander. Sicket skit.
--
Igår var det en månad sen jag kom hem. Idag när jag kollade kort från Hong Kong kunde jag inte låta bli att sakna det hela. Gränderna och backarna i Central, barerna i SoHo (feather boa!), att komma upp från metron i Central och mötas av det svåra huset vid Queens Road 30, kika på IFC-tornet och inse hur häftigt det är att vara i HK... Ja, till och med I-house trappan frambringar redan viss positiv nostalgi.
--
Därmed inte sagt att dåliga gatan, Möllan och Västra Hamnen är så pjåkigt. Inte alls faktiskt. Det är bra skit det med. Och så har vi ju Torsot också.
--
Börjar nästan bli sugen på att kliva upp tidigt, brygga kaffe, öppna ett nytt word-dokument och plita ner några ord om idrottens utvecklingslinjer. Men bara nästan.
--
På lördag är det kent i Kobenhavn. Laddningen har börjat. Snart kommer den även märkas på bloggen. Bruschan kommer ner från Nordpolen på fredag. Men när kommer Smalin?
--
Imorgon är det returmöte med försäkringskassan. Jag har laddat med kolhydrater och känner mig redo inför uppgiften. Wish me luck.

3 kommentarer:

stridsman sa...

mysigt!

Hurricane Ek sa...

Mysigt?!

Anonym sa...

smalin planerar att komma ner på fredag...tågbiljetterna är svindyra så jag hoppas på billiga sista minuten...but fredag it is. nångång på fre...vem vet när. antagligen vet vi när på tors.