5 februari 2008

Smaltisdagen

Det gick precis upp för mig att det är idag man ska äta semlor. Varför har ingen sagt detta tidigare?! Här har jag precis ätit en smalvariant av lasagne. En freaking hälsolasagne. På FETtisdagen.

Jag har tidigare i år ätit två semlor. Först en jättestor (jag lovar, enorm) wienersemla med oförskämt mycket grädde. Sedan en minisemla. (Detta har skett vid två skilda tillfällen, red anm). Jaha, så det fattas ju en helt vanlig semla i samlingen. Och på fettisdagen ska man äta helt jäkla vanliga semlor.

Men nu är klockan halv nio och enda stället i närheten som kan ha semlor nu är förmodligen willys. Och Semlor som stått i plastförpackning i (minst) en dag vill ingen ha.

Speciellt inte på den feta tisdagen.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Att du inte är här, jag har ju bakat egna semlor. Tyvärr körde jag på smalvarianten så jag tog i lite grahamsmjöl (metro som gav mig idéen, och vem är jag att säga nej till nya trender)...inte alls lika gott men ändå helt ok. Helt klart bättre än ingen alls, Happy FatTuesday!

Anonym sa...

Ja, att jag inte är där. Det har ju ändå haglat inbjudningar till Uppsala över mig senaste tiden.

Anonym sa...

gustav du är alltid välkommen till uppsala. du har en stående inbjudan.

stridsman sa...

Jag fick nöja mig med en mini-semla .. vet inte om malin tycker jag är för tjock, men hon sa att hon blev jätteglad när hon hittade dem. kondis st.knut. söta var de tydligen. själv tycker jag mest de var lite små

Anonym sa...

semlor bör vara stora. och speciellt på självaste semledagen, såklart.

Filip sa...

och ska ätas som hetvägg? duger inte öret/tybble/karlhoodz åt smalin längre?

Anonym sa...

Filip: jag har vuxit ur öret/typple/karlhoodz. men jag är i teknikhuset och gästspelar typ en gång i veckan om du vill träffa mig.
Tack G-Ek för ett trevligt forum!

Anonym sa...

Hahaha.

Den mer moderne Linus "du är vad du äter" Stridsman väljer minisemla.

Filip "gubben" Larsson äter..hetvägg.

Hetvägg låter sjukt gubbigt.

Tydligen kan man koka soppa på spik, alltså ett forum om semlor och örebro. Bäva facebook, bäva. Det är här man hänger numera!

stridsman sa...

hmm .. hetvägg? e det när man äter den i varm jävla mjölk?
om det är det så låter det sjukt äckligt.
om det inte är det så låter den ändå grymt äckligt. så vi säger så, semla ska nog ätas som den är .. en gång om året, och helst stor!

Anonym sa...

newsflash! idag åt jag en stor, jäkla vanlig semla.

Med massa grädde.

Filip sa...

Stridsman verkar väldigt gnällig pga minisemlor? med tanke på hans ej så ringa ålder kanske han skulle behöva lite mjölk? tänk på lårbenshalsen!
Smalin: jag hänger där rätt mycket med! Du får väl ta tag i mig om du ser mig, och vågar! =)