20 februari 2008

Men va?

Jag har sympati för Zlatans svåra läge i går, eftersom Inter vägrade spela fotboll på Anfield och avståndet mellan honom och de låga mittfältet var som Paris-Dakar, ungefär.

Jag kan också förstå det hopplösa i att spela ensam på topp i ett lag som är en man kort i svinkyla på ett Anfield som är som en kokande gryta omgiven av kannibaler som skriker efter kött.

Men jag tycker det är värdelöst att sitta och se en stor fotbollsartist som knappt ens försöker, som tycker det är viktigare att tröjan och shortsen sitter rätt och guldskorna glänser än att han offrar sig till hundra procent.

En Zlatan-sågning signerad Peter Wennman i dagens rosa blad.

Jag undrar: vad f-n Zlatan skulle gjort för att blidka Mr. Wennman? Visst, Zlatan är Zlatan. Men han är inte superman (även om rosa bladet utnämnt honom till just detta. Med Z.)

4 kommentarer:

stridsman sa...

Zlatan hade det inte lätt, visst, men jag håller med Wennman om att han såg rätt ofokuserad ut och kunde faktiskt ha ansträngt sig mer..

Anonym sa...

Ansträngt sig mer? Gått ner i backlinjen, roffat åt sig bollen från Crouch, snurrfintat bort Mascherano, ryckt förbi Hyppiä, Aurelio och Carragher, slagit inlägg till sig själv och avslutat med en cykelspark i krysset?

stridsman sa...

nåt sånt, det vore ju skitcoolt! då hade de kanske vunnit också..

Mr P sa...

Säger så här: Zlatan kunde inte göra ett piss. Med en extremt defensiv taktik + Materazzi, så är väl ändå tanken att tjonga o chansa. Men en sån taktik mod världens bästa lag håller inte. Pool dominerar!