27 februari 2008

Maktkänslor och halvpretto recension av kent

Upptäckte precis, till min förvåning, att min förrådsnyckel inte enbart funkar till mitt förråd.

Har nu även tillträdde till ytterligare ett förråd. Jag känner en viss makt.

Men mer om det senare. Känner att jag måste avsluta den där kent-hysterin som förlamat min blogg på senaste.
--
Innan konsert hade jag inga större förväntningar. Få höra några gamla låtar, bra live-versioner av det nya och en bra show såg jag väl framemot. En trevlig konsert i mängden av många andra på kents jätteturné alltså.

Men kent bjuder till. Eller nej, dem ger allt dom har. Efter öppningslåten tror jag Jocke Berg flirtar med danskarna och utnämner KB-hallen till Skandinaviens bästa gig-lokal. Det visar sig finnas mening och sanning bakom dem orden ska det dock visa sig. För Berg menar vartenda ord han säger och sjunger.

På Tillbaka till samtiden har jag varit imponerad av Jockes närvaro i öppningsspåret 'Elefanter'. Ironiskt nog spelar de inte låten för oss. Men samma närvaro finns i vartenda ord och i varje rörelse från Jocke Berg denna kväll.

Jag har aldrig sett honom och kent bättre. Dem skulle/borde vara trötta. På sig själva, publiken, musiken och kritiken. Men det är dom inte.
Så gå och se om ni inte har gjort. Kent bjuder just nu på fest, ståpäls och en hejdundrade scenshow som kommer bli svår att överträffa.
--
Med detta sagt lämnar bloggen kent-hysterin och går tillbaka till vardagslunken.

5 kommentarer:

Filip sa...

Snälla Ek, stjäl nått lite sexigare än en pilatesboll..... eller ett flak öl!

Anonym sa...

Äntligen e denna kenthysteri över!

Anonym sa...

jag undrar lite mer om det där andra förådet. eller är det inte som alla andra...

Eken sa...

kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent kent

Eken sa...

kent