22 maj 2008

Fjäsk

Tydligen ska uppsatsen in på måndag. Det ser faktiskt ut som att det kommer att hända.

Min mor frågade idag vad jag ville ha i examenspresent. Inte ens tänkt tanken.

Hur säger etiketten om detta? Är man verkligen berättigad en present efter examen från högskolan. Jag menar..tre år, visst..men.. Det är ju inte riktigt läkarutbildningen jag kämpat mig igenom. Inte lärare heller för den delen. Alltså: jag blir INTE idrottslärare. Så ni vet, en gång för alla.

I alla fall. Present? Är jag förtjänt av detta? En mindre fest kanske? Jag vet verkligen inte hur man gör i det här examensfallet. Det borde ju vara större än studenten..jag menar, gymnasiet, vad var det?

Jag känner dock inte någon studentnerv.

Äh, ska vi säga att ni ger mig presenter och fixar en fest, så slipper vi fundera!?

Jag är ledig efter den 5:e juni.

Vi säger så.

Inga kommentarer: