13 maj 2008

Resan mot tunnelns mörker

För ett år sedan, under praktik och b-uppsats, upplevde jag en av mina stressigaste studietider under två-tre smått omänskliga veckor. Sista två veckorna i HK minns jag även dem som tunga.

Jag börjar nu se ljuset i tunneln för C-uppsatsen. Men ljuset kommer inte från tunnelns slut. Jag har precis tagit mig in i tunnelhelvetet och ser alltså lite ljus sippra fram, men från fel ände. Snart är det totalt mörker. Och jag tänker att - jävlar, jag kommer att göra mig så jävla illa här.

Så vi får se, kära blogg. Antingen får du inte se mig på ett tag, eller så kommer jag snart börja skriva obehagligt mycket här.
--
Och idag tog en iskall Lagerbäck ut Henrik Larsson till EM-truppen. Givetvis överraskande, chockartat och allt sånt där. Vad jag tycker? Det vet vi inte fören efter EM.

Det är ju faktiskt så. De senaste timmarna har varenda tyckare (och de är många!) skrivit/sagt att det är helt fantastiskt bra och helt rätt. Inte för att vara sån..men..senast Henke sa tack och adjö..ni vet efter det där världsmästerskapet.. hur många tyckare ville tvinga honom kvar?

Det är det som blir snett med tyckare. Först ska alltså alla spelare under 21 rädda landslaget. Till och med Rajalakso(!). Nästa dag svänger det och Henrik Larsson är återigen en världsspelare. Dessutom är det nästintill skandal att Teddy Lucic inte blir tillfrågad tidigare. Men först var Peter -tunnlad av Toivonen- Larsson självskriven.

Brief conclusion: Tyckare borde inte tycka så mycket. Däremot tror jag att många kommer vara allmänt besvikna efter EM. Och så hade fallit vare sig om Henke sagt nej eller ej.
--
Däremot borde fler tycka till om misären kring EM-låtarna. Där har vi ett problem i klass med Zlatans knä. Först släpper alltså Aftonbladet (likt vilken Beck-film om torsdagarna som helst), en superduper-chock-svensson-schlager-dänga med Markoolio.

Idag såg jag en skymt av en liten pojke som hette Frans. Det var förbundets kontring mot Aftonbladet.

Tro fan att EM kommer att bli en misär.
--
I övrigt är jag djupt oroad över hur sommarens herrmiddagar kommer att se ut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har den i min lägenhet, kanske på midsommar? Pertiennerna nere och vars en burk euroshopper raviolli...alternativt vars ett ägg, kanske två för att lyxa till det!

Eken sa...

"Ljuset du ser i slutet av tunneln kan vara ett tåg"